Facebook  Twitter  Google+  YouTube  Photo  Kontakt

23-27/08 Nowa Sól

POKAZY Z GRAND OFF

Grand Off

Festiwal Filmów Krótkometrażowych Grand OFF to najważniejsza inicjatywa promująca kino niezależne w Polsce i jedna z najważniejszych tego typu inicjatyw na świecie. Festiwal został powołany do życia w 2006. Jest to wydarzenie kulturalne, które zwraca uwagę na zjawisko kina niezależnego i nadaje mu odpowiednią rangę, powagę i prestiż.

Najciekawsze produkcje niezależne z całego świata poddawane są preselekcji i typowane przez profesjonalną Komisję Nominacyjną do nagród w jedenastu kategoriach:

  • scenariusz
  • reżyseria
  • zdjęcia
  • montaż
  • scenografia
  • aktorka
  • aktor
  • fabuła
  • dokument animacja
  • najlepszy film polski

Filmy nominowane ocenia międzynarodowa Kapituła składająca się z ponad 60 znawców filmu, teoretyków, reżyserów, operatorów, montażystów i aktorów z ponad 30 krajów. W 2016 roku na nasz festiwal nadesłano 4000 filmów ze 123 krajów całego świata. Na każdym festiwalu przyjmujemy i nagradzamy gości specjalnych. Do dzisiaj honorowe statuetki otrzymali: Marcel Łoziński, Krzysztof Zanussi, Cezary Harasimowicz, Allan Starski, Jiri Menzel, Agnieszka Holland, Janusz Gajos, Lech Majewski, Jerzy Hoffman, Daniel Olbrychski, Wojciech Pszoniak oraz Janusz Majewski.

Strona internetowa festiwalu: 

22.08.2018 NOWOSOLSKI DOM KULTURY

Najlepsze filmy z festiwalu 11. Grand Off 2017 vol. 1 - godz. 15:00

Najlepsza Reżyseria: The Servants, reż. Marwan Khneisser, Francja, Liban 2017, 24'
Najlepszy scenariusz: Le Soutien-Gorge, reż. Laurent Firode, Francja 2017, 15'
Najlepsze Zdjęcia: Watu Wote: All of Us, Niemcy 2016, reż. Katja Benrath, 22'
Najlepszy Montaż: How to save your darling, reż. Leopoldo Caggiano, Włochy 2016, 6'
Najlepsza Scenografia: Inside The Wardrobe, reż. Sebastien Carfora, Francja 2016, 25'
Najlepsza Aktorka: On Time, reż. Xavier Burgin, USA 2016, 8'
Najlepszy Aktor: Master of the class, reż. Hakim Zouhani, Francja 2017, 26'

 

Najlepsza reżyseria „The Servants" ('24, 2017).
Reżyser: Marwan Khneisser, prod. Francja, Liban.
Opis: Grupa beztroskich biesiadników spotyka się w odizolowanej willi na brzegu morza. Przy tej okazji Nabil – który opiekuje się domem, i jego cała rodzina spotykają starego znajomego, groźnego przywódcę grupy. To spotkanie przywołuje brutalne i bolesne wspomnienia.

 

Najlepszy scenariusz „Le Soutien-Gorge" ('15, 2017).
Osoba nominowana: Laurent Firode. Reżyser: Laurent Firode, prod. Francja.
Opis: Listopad 2015 roku, rząd prosi obywateli o wywieszenie na balkonach flagi francuskiej w hołdzie ofiarom ataków terrorystycznych.

 

Najlepsze zdjęcia „Watu Wote" ('22, 2016).
Osoba nominowana: Felix Striegel. Reżyser: Katja Benrath, prod. Niemcy.
Opis: Od dekady Kenia była celem ataków terrorystycznych Al-Shabaaba. Rośnie atmosfera lęku i wzajemnej nieufności pomiędzy muzułmanami i chrześcijanami. W grudniu 2015 r. muzułmańscy pasażerowie autobusu pokazali, że solidarność może zwyciężyć.

 

Najlepszy montaż „How to save your darling" ('6, 2016).

Osoba nominowana: Leopoldo Caggiano. Reżyser: Leopoldo Caggiano, prod. Włochy.
Opis: Sztuka życia w parze, czyli o rozwiązywaniu problemów, których żyjąc samotnie się nie ma.

 

Najlepsza scenografia „Inside The Wardrobe" ('25, 2016).
Osoba nominowana: Michel Carmona. Reżyser: Sebastien Carfora, prod. Francja.
Opis: W świecie, w którym powierzchowność jest ważniejsza niż to, co w środku, Frank stracił wszystko i obecnie żyje na ulicy. Żeby przeżyć i powrócić do społeczeństwa, może liczyć jedynie na własne umiejętności adaptacji, wyjątkową wyobraźnię, garnitur i swoją szafę...

 

Najlepsza aktorka „On Time" ('8, 2016).
Osoba nominowana: Inger Tudor. Reżyser: Xavier Burgin, prod. Stany Zjednoczone.
Opis: Zdesperowana i bezrobotna matka mieszkająca w South Central w Los Angeles, przez wzgląd na swoje dziecko zmuszona jest do podjęcia niebezpiecznej decyzji.

 

Najlepszy aktor „Master of the class" ('26, 2017).
Osoba nominowana: Sébastien Chassagne. Reżyser: Hakim Zouhani, prod. Francja.
Opis: Berry jest nauczycielem w szkołach klasy robotniczej. Ma nadzieję, że jego praca na zastępstwo wkrótce zmieni się na etat. Dzisiejszy dzień będzie decydujący – po raz pierwszy będzie miał inspekcję z Ministerstwa Edukacji.

 

Najlepsze filmy z festiwalu 11. Grand Off 2017 vol. 2  - 17:00

Najlepsza Fabuła: Bus Story, reż. Jorge Yudice, Hiszpania 2016, 11'
Najlepszy Dokument: Nie sądzić, reż. Magdalena Lubańska, Pawlina Carlucci Sforza, Polska 2017, 35'
Najlepsza Animacja: A Terrible Hullabaloo, reż. Ben O'Connor Irlandia 2016, 9'
Najlepszy Film Polski: Ja i mój tata, reż. Aleksandra Pietrzak, Polska 2017, 30'

 

Najlepsza fabuła „Bus Story" ('11, 2016).
Reżyser: Jorge Yudice, prod. Hiszpania.
Opis: Jak każdego poranka, bohater obserwuje nieznajomą śpiącą w autobusie. Nigdy z nią nie rozmawiał, ale wie, na którym przystanku wysiada z autobusu. Problem w tym, że dziś ona nie budzi się na czas i zaraz przejedzie swój przystanek. Czy powinien ją obudzić?

 

Najlepszy dokument „Nie sądzić" ('35, 2017).
Reżyserzy: Magdalena Lubańska i Pawlina Carlucci Sforza, prod. Polska.
Opis: Piotr i Henryk szykują się do obchodów Misterium Męki Pańskiej, w którym grają rolę Judasza i Jezusa. Wydarzenie religijne staje się tłem do refleksji na temat tragicznych wydarzeń jakie dotknęły miasteczko Przeworsk, z którego pochodzą. W odważny i uczciwy sposób stają twarzą w twarz z - jak się okazuje - nadal niezabliźnionymi ranami wciąż żywej przeszłości.

 

Najlepsza animacja „A terrible Hullabaloo" ('9, 2016).
Reżyser: Ben O'Connor, prod. Irlandia.
Opis: Historia młodego Vinny'ego Byrne'a, 15-letniego chłopaka, który walczy o Irlandię w Powstaniu wielkanocnym. W wieku 78 lat Vinny wspomina czasy w otoczeniu wolontariuszy, którzy zabrali go do miasta. Dzięki ręcznie robionej miniaturowej scenografii i lalkom, film relacjonuje z pierwszej ręki unikalne wspomnienia z powstania w Dublinie w 1916 r

 

Najlepszy film polski „Ja i mój tata" ('30, 2017).
Reżyser: Aleksandra Pietrzak, prod. Polska.
Opis: Dawid opiekuje się swoim ojcem Edwardem, który cierpi na pogłębiającą chorobę Alzhaimera. Syn chce nareszcie poznać ojca i zbliżyć się do niego, co z każdym dniem staje się coraz trudniejsze.