Jury 3. SOLANIN FILM FESTIWAL w składzie:
Natalia Rybicka
Przemysław Bluszcz
Eryk Lubos
Paweł Sala
po obejrzeniu filmów konkursowych postanowiło przyznać następujące nagrody:
„Getto Gospel", reż. Jakub Radej
za poruszającą i dojrzałą historię młodego człowieka próbującego wyjść z zaklętego kręgu
„Sztuka narzekania" reż. Karolina Łuczak
za trafne i dowcipne ukazanie polskich przywar widziane oczami błyskotliwego obcokrajowca...
„Kamień" reż. Wojciech Antosik
za pokazanie problemu do tej pory w polskim kinie nie eksplorowanego i odwagę...
„Rosa Alba" reż. Beniamin Szwed
za oryginalność plastyczną i zaskakujące rozwiązania artystyczne , dbałość o szczegół oraz świetną reżyserię - Przemysław Bluszcz - (oraz oczy lalek – Eryk Lubos zachwycony), prawie Grand Prix
„Ułan" reż. Jakub Radej
za pokazanie człowieka w desperacki sposób uciekającego przed śmiercią, za trafny i porażający finał
„Pokój" reż. Marek Kurzok
za świadome użycie języka filmowego i niezwykle pokazanie sytuacji odchodzenia młodego człowieka, autor przejawia talent do zajęcia się tematami nadprzyrodzonymi, powinien jednak uwierzyć we własną wyobraźnię, bez posiłkowania się natrętnymi podkładami muzycznymi
„Krwawy księżyc" reż. Błażej Kujawa
dla polskiego Dario Argento...
„Takie życie" reż. Daniel Zieliński
dla niezwykle poruszającego filmu oraz odwołanie się do najszlachetniejszych ludzkich wartości i pokazanie pierwotnych ludzkich odruchów. Pamięć.
„Zenek" reż. Jędrzej Napiecek
Eryk Lubos uwielbia ten film, pokazujący człowieka który w trudnej sytuacji życiowej znajduje swoją osobista drogę życiową. Krav Maga życiowa. Paweł Sala uważa, że temat jest niepogłębiony.
„Droga mistrza" reż. Kamil Krukowski
zabawna historia człowieka w desperacki sposób walczącego o swoją drogę dojścia do mistrzostwa i sławy. Za dokument, który sie kręci na jednym palcu.
„Każdy ma swoje kino" reż. Piotr Rzepka
absolutny zachwyt Natalii, która uważa, że film jest fantastycznym spełnieniem zmysłowości dwóch światów fizycznego i magii kina. A Paweł Sala uważa, że film świetnie łączy i przenika dwa światy realny i filmowy.